Author: ~Sang Pengembara~
•9:01 PM
Hari ini aku berada dalam mood ceria, Alhamdulilah, syukur dipanjatkan ke hadrat Illahi kerana diberi kesempatan dan peluang untuk terus hidup seterusnya melaksanakan tugas sebagai khalifahnya di atas muka bumi ini...

Semalam sepetang berada di Pesta Buku Antarabangsa membuahkan perasaan yang sungguh menyeronokkan. Bertemankan anak dan suami, satu demi satu booth yang ada kami lawati (tapi tak sempat habis semua, terlalu banyak booth). Sungguh tidak disangka suami juga seronok berada disitu. Hinggakan dia berkata "Kalau datang pesta buku macam ni, kita kena datang seawal pagi, baru habis semua booth kita kunjungi, dah lewat petang tak puas berjalan". Aku hanya mampu tersenyum kerana tidak pernah terlintas difikiran aku yang suami juga berminat untuk ke Pesta Buku seperti ini. Selama ini,  aku ingatkan dia cuma minat dengan dunia permotoran. Sorry sayang, I taulah u tu cikgu, tapi i tak tau plak yang u akan join I ke pesta buku macam ni.. hehe.. Manakala, Aiman, satu-satunya anakku buat masa ini juga begitu teruja. Bibirnya tidak lekang dari menguntum senyuman. Kaki dan tangannya meronta-ronta minta dilepaskan. Pegang buku itu pegang buku ini, semuanya dia nak pegang, semuanya dia nak. Walaupun umurnya baru mencecah 2 tahun 6 bulan dia begitu ghairah melihat buku yang ada hinggakan mulutnya tidak berhenti berkata "Mama, itu buku Aiman, buku Aiman," Semua buku dia mengaku miliknya.  Alahai anak mama!!

Yang paling membuatkan aku teruja, aku berjumpa dengan penulis novel yang cukup terkenal Puan Aina Emir di booth KarnaDya. Apalagi terus saja aku sambar novel terbaru karyanya "Selamat Malam Kekasih".  Walaupun novel tersebut telahpun aku beli sebelum ini namun untuk mendapatkan tandatangannya, aku sanggup beli novel ini buat kesekian kalinya. Sayang sekali, moment itu saat manis semasa mendapatkan tandatangannya tidak pula dapat aku rakamkan dan abadikan kerana bateri kamera pula habis. "Adus, sadisnya". Tapi tak apa, aku dah cukup berpuashati. Dapat tandatangan pun jadilah walaupun tak dapat bergambar bersama.
Di Pesta Buku itu juga aku sempat mendapatkan majalah solusi yang terkini dengan harga RM8.00 senaskah berbanding harga pasaran RM9.00 senaskah. Majalah solusi ini telah aku langgan sejak keluarannya yang ke 20 dan hingga kini sudah keluar keluaran yang ke 31. Aku akan dapatkan back dated isues, episod 1 hingga 19.

Kepada yang belum pergi ke Pesta Buku di PWTC silakanlah berkunjung ke sana, saya jamin anda pasti tidak akan menyesal. Potongan harga buku sangat mengujakan membuatkan anda rambang mata!! macam sayalah, semua buku hendak dibeli. Hehehe. Kalau bab membeli buku saya memang sangat tamak!! ehehe..
|
This entry was posted on 9:01 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comments: